6 Mart 2015 Cuma

Neden Uluslararası Pazarlara Yönelmek Gerekir?

    Toplam satışları ve karları ciddi şekilde arttırmak için firma, kapasitesini arttırma olanağı olduğu sürece Uluslararası Pazarlara yönelir ve üretim kapasitesinin de tamamını kullanabilir.
    Birim maliyetlerin düşmesi açısından kapasite kullanımının artması yarara olacaktır. Çünkü birim karda da artış gözlemlenecektir. Uluslararası pazarlar, iç piyasada daha hızlı ve büyük ölçekli gelişiyorsa ki genelde öyle oluyor, sizin uluslararası pazarlara açılmış olan firmanızda da büyüme gözlemlenecektir.
    Çeşitli farklılıklarda dış pazarlara yönelişte bulunmak firmanızı, iç piyasadaki rakiplerin faaliyetleri ya da taleplerin düşmesi gibi olaylar artık etkilemeyecektir. Firmanız ve ürünleriniz daha verimli şekle dönüşecek ve bu iç pazara da yansıyacaktır, çünkü yeni bir ülkenin kapılarını aramak, kendi ülkenizin dışına çıkıp, dinamik ve yeni bir rekabet ortamıyla karşılaşmak sizi geliştirecektir.
    Rekabet ortamı, kaynakların etkin bir şekilde kullanımını sağlayan ve bunun sonucunda da verimliliğin artmasına katkıda bulunan bir ortamdır. Maliyetler rekabet ortamını belirleyen farklı faktörlerdendir. Ancak rekabet ortamın geliştirilecek kültür refleksi maliyetinde olumlu yönde değişmesini sağlayacaktır.
    Uluslararası Pazarlara açılmak şirket, firma ya da fabrikalar açısından ufkunun, misyonunun ve rekabet refleksinin gelişmesini sağlayıp, geleceğin getireceği koşullara firmaları hazırlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder